Search
Close this search box.
مزایای آموزش آنلاین

آموزش آنلاین و غیرحضوری در جهان امروز، مخصوصاً از زمان شیوع ویروس کرونا، راهگشای بسیاری از محدودیت‌ها و برطرف کننده‌ی بخش عظیمی از موانع آموزشی شده است. علاوه بر این‌ها در آموزش آنلاین، هزینه‌های رفت و آمد و مکان گردآوری فراگیران به صفر رسیده است و صرفه‌جویی‌های مالی چشمگیری هم برای برگزارکننده‌های دوره‌های آموزشی و هم برای شرکت‌کنندگان و دانش‌پذیران به‌وجود آمده است. همچنین در آموزش‌های آنلاین، سنگینی و خستگی مرسوم در کلاس‌های حضوری به حداقل رسیده است و افراد می‌توانند در راحت‌ترین حالت ممکن در منزل، اتاق شخصی و یا هر فضای مناسب دیگری، مباحث موردنیاز خود را فراگیرند. آموزش آنلاین می‌تواند این امکان را به فراگیران بدهد که در محضر برترین اساتید رشته‌های موردنظرشان با مناسب‌ترین هزینه‌ها، آموزش‌های لازم را ببینند و دانش خود را افزایش دهند. در ادامه‌ی این مقاله از آن آکادمی به بررسی ۴ مورد از مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز خواهیم پرداخت.

۱. مدیریت بهتر زمان، از مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز

یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز این است که شما می‌توانید زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و در کنار یادگیری مباحث مورد نیاز به کارهای دیگری هم بپردازید. افراد شاغل زیادی هستند که این امکان برایشان وجود ندارد که هر ساعتی از کارشان مرخص شوند و در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. اما کلاس‌های مجازی و آنلاین به سبب انعطاف‌پذیری که دارند این فرصت را برای افراد فراهم می‌آورند تا در حالی که مشغول کار و فعالیت هستند، آنچه را که می‌خواهند یاد بگیرند و به‌طور حرفه‌ای رشد کنند. با این اوصاف افراد قادر خواهند بود تا راحت‌تر بین کار، زندگی شخصی و یادگیری و کسب مهارت‌های لازم، تعادل برقرار نمایند.

علاوه بر این‌ها، افرادی که از طریق شرکت در دوره‌های آنلاین اقدام به یادگیری می‌کنند، می‌توانند با سرعت دلخواه خودشان مباحث را بیاموزند و در نتیجه بر مطالب به‌طور کامل مسلط شوند.
راستی یادتان باشد، توانایی مدیریت زمان، چیزی است که بسیاری از کارفرمایان به‌دنبال آن هستند و آن را به‌عنوان یک سرمایه‌ی باارزش در کارمندان بالقوه می‌دانند! بنابراین، افرادی که در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند، نه‌تنها از مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز بهره‌مند می‌شوند، بلکه یک مهارت فردی فوق‌العاده (مدیریت زمان) هم به رزومه‌شان اضافه خواهند کرد.

۲. یادگیری بهینه با شرکت در کلاس‌های آنلاین

از دیگر مزایای آموزش آنلاین یادگیری بهینه با شرکت در کلاس‌های آنلاین
از دیگر مزایای آموزش آنلاین یادگیری بهینه با شرکت در کلاس‌های آنلاین

تجربه ثابت کرده است باتوجه به اینکه در کلاس‌های آنلاین، مسائل محیطی وجود ندارد، امکان حواس‌پرتی برای دانش‌پذیران کمتر خواهد بود و لذا بازدهی هم بالاتر خواهد رفت. شما می‌توانید هر مکانی که تمرکز بیش‌تری به شما می‌دهد را برای یادگیری انتخاب نمایید و هرگاه که متوجه شدید، تمرکز خود را در این مکان از دست داده‌اید، به فضای مطالعه‌ی جایگزین بروید و در آنجا ادامه‌ی فرآیند یادگیری را دنبال نمایید. همان‌طور که در بخش قبلی هم اشاره شد، از مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز این است که آموزش‌ها همه جا و در هر زمان از روز با حذف محدودیت‌ها انجام می‌شوند. لذا کلیه‌ی علاقه‌مندان به یادگیری می‌توانند در حرفه و تحصیلات خود متمرکز شوند و همیشه به روز باشند. افراد می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز که مایل هستند و تمرکز بیش‌تری دارند، به فراگیری مطالب موردنیاز بپردازند و کیفیت یادگیری در خود را افزایش دهند.

۳. خودانگیزشی، از مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز

زمانی‌که به یک کودک گفته می‌شود که در صورت مرتب کردن اتاقش به او پاداش داده می‌شود، او انگیزه‌ی آن کار را پیدا خواهد کرد؛ در واقع شخصی بیرون و خارج از ذهن او این انگیزه را برایش ایجاد کرده است و کودک به خودی خود انگیزه‌ای برای انجام این کار نداشته است. اما وقتی انسان بالغ می‌شود، به یک فرد خود هدایتگر تبدیل می‌شود و تمام انگیزه‌‌اش را برای دستیابی به آنچه که می‌خواهد، جمع می‌کندو این یعنی خودانگیزشی. از مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز می‌توان به همین خودانگیزشی اشاره کرد. افراد با شرکت در دوره‌های مجازی موردعلاقه‌شان ثابت می‌کنند که می‌توانند مستقل باشند، خودشان یاد بگیرند، در پی فرصت‌ها و روش‌های جدید برای انجام کارها باشند و با مطالبی که آموزش می‌بینند درگیر شوند. البته این مورد هم یکی از ۱۰ مهارت برتر استخدامی است که اغلب کارفرمایان به‌دنبال آن در متقاضیان استخدامشان می‌گردند!

۴. با شرکت در دوره‌های آنلاین، به راحتی با دوستان و اساتید ارتباط برقرار کنید

با شرکت در دوره‌های آنلاین، به راحتی با دوستان و اساتید ارتباط برقرار کنید
با شرکت در دوره‌های آنلاین، به راحتی با دوستان و اساتید ارتباط برقرار کنید

از دیگر مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز می‌توان به ایجاد ارتباط موثر و کارآمد با هم‌دوره‌ای‌ها و اساتید آموزشی اشاره کرد. شما می‌توانید اشکالات را با دیگران به اشتراک بگذارید و برای آن‌ها پاسخ مناسب بیابید و در مقابل با طرح ایده‌های خود و ایجاد استدلال‌های قوی، مختصر و حرفه‌ای از طریق متن، به سوالات دیگران پاسخ دهید. اشتراک‌گذاری ایده‌ها، همچنین موجب می‌شود تا قدرت خلاقیت و نوآوری افراد بالا رود و به توسعه‌ی دیدگاه‌های خودشان بپردازند و بر آگاهی خود بیافزایند. ایجاد ارتباط با دیگران و درک موقعیت و دیدگاه آن‌ها از مهم‌ترین مهارت‌های فردی به‌شمار می‌آید که بعدها به شما کمک خواهد کرد تا با چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است در تعامل با دیگران در محیط‌های کاری برای شما پیش ‌آید، راحت‌تر کنار بیایید.

سخن آخر
در این مقاله از آن آکادمی به بررسی برخی از مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز پرداختیم و گفتیم که افراد با شرکت در کلاس‌های آنلاین می‌توانند در زمان و هزینه‌های رفت و آمد تا حد زیادی صرفه‌جویی کنند و بدون آن‌که نگران دست‌نیافتنی بودن و قیمت بالای دوره‌های حضوری اساتید باشند، مطالب مورد نیازشان را بیاموزند و سطح دانش و آگاهی خود را تا جایی که می‌خواهند ارتقا دهند. به موجب تمام مزایایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، سایت آموزشی آن‌ آکادمی به عنوان آکادمی آموزش آنلاین اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه در زمینه‌های مختلف توسط بهترین و متخصص‌ترین اساتید کشور، نموده است.

د

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

داستان من و آن آکادمی

داستان من و آن آکادمی

تدریس موثر و اثربخش، از مهم‌ترین مولفه‌های آموزشی می‌باشد که تاثیر زیادی بر موفقیت فراگیران دارد. نتایج تحقیقات مختلف، حاکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *