Search
Close this search box.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

هوش مصنوعی برای ترجمه

بهترین سایت بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه چیست؟ بهترین ابزار بهترین هوش مصنوعی ترجمه چه می باشد؟ امروزه هوش مصنوعی با سرعت فزاینده ای در حال توسعه است و توانسته جایگاه خود را در بسیاری از زمینه ها همچون برنامه نویسی، تولید محتوا، طراحی گرافیک، ادیت ویدیو، ترجمه و… تثبیت کند.

طوری که این روز ها بسیاری از مترجمان، از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه متون بهره می گیرند. در این میان آنچه که حائز اهمیت است، شناخت و به کارگیری دقیق ترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی، برای دستیابی به ترجمه ای روان و خواناست. از این رو در ادامه قصد داریم تا تعدادی از بهترین انواع ابزار ترجمه هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی – بهترین  سایت هوش مصنوعی برای ترجمه

سیستم های ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی را می توان به دو گروه اصلی دسته بندی کرد:

ترجمه ماشینی آماری (SMT) : سیستم های SMT می توانند با بررسی حجم عظیمی از داده ها، ترجمه ای ایده آل برای یک ورودی خاص ایجاد کنند. با داده های آموزشی بیشتر، سیستم های SMT دقیق تر می شوند، اگرچه امکان دارد با عبارات غیر معمول یا نادر مشکل داشته باشند. سیستم های SMT از مدل های آماری استفاده می کنند که با استفاده از مجموعه های دوزبانه قابل توجهی توسعه داده شده اند. این الگوریتم ها کلمات و عبارات را در زبان مبدأ و مقصد تجزیه و تحلیل می کنند تا الگوها را بیابند. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

ترجمه ماشینی مبتنی بر قانون (RBMT) : برای ترجمه متن، سیستم های RBMT از فرهنگ لغت و قواعد زبانی از پیش تعیین شده استفاده می کنند. زبان شناسان و دیگر متخصصان این دستورالعمل ها و فرهنگ لغت را ایجاد می کنند و نحوه ترجمه کلمات، عبارات و ساختارهای دستوری را مشخص می کند. در حالی که سیستم های RBMT قادر به تولید ترجمه های دقیق برای برخی از جفت  زبان ها هستند، اغلب به دلیل پیچیدگی و تنوع سیستم های زبانی با محدودیت هایی مواجه می شوند، که باعث می شود برای ترجمه هایی که پیچیده تر هستند کمتر مفید باشند.

سیستم های NMT ثابت کرده اند که بهتر از سایر فناوری ها عمل می کنند و به طور گسترده در بسیاری از خدمات و برنامه های کاربردی ترجمه معروف به کار می روند. البته اخیراً ترجمه ماشین عصبی (NMT) در صنعت ترجمه شهرت بیشتری پیدا کرده است. برای تولید ترجمه، سیستم های NMT از روش های یادگیری عمیق، به ویژه شبکه های عصبی استفاده می کنند. در مقایسه با روش های قبلی، این مدل ها بهتر می توانند معنا و پیچیدگی زبان ها را نشان دهند.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه DeepL

اگر به دنبال یکی از بهترین ابزار های ترجمه با هوش مصنوعی هستید، احتمالاً DeepL بتواند نیاز شما را برطرف کند، البته باید اشاره کرد که این ابزار فقط از 31 زبان پشتیبانی می کند که فارسی شامل آن ها نیست.  DeepL یک ابزار ترجمه ماشینی کاملاً مهم است که هرچند از زبان های کمتری پشتیبانی می کند، اما ترجمه های ارائه شده توسط آن دقیق تر هستند. همینطور نسخه رایگان آن دارای محدودیت هایی از جمله حداکثر 1500 کاراکتر و ترجمه 3 سند در ماه است و برای استفاده از خدمات آن به طور کامل باید اشتراک پرو با هزینه پایه 8.74 دلاری را تهیه کنید.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه Google Translate

Google Translate از 109 زبان دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می کند و همینطور از طریق اپلیکیشن آن می توانید تصاویر و متون دست نویس خود را ترجمه کنید. ابزار ترجمه ماشینی گوگل می تواند به شما کمک کند متن، اسناد و وب سایت ها را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید. این ابزار کاملاً رایگان و بسیار در دسترس است و برای کار با آن فقط باید متن خود را تایپ کنید یا سندی را آپلود کنید و سپس روی دکمه ترجمه (Translate) کلیک کنید.  گوگل ترنسلیت احتمالاً محبوب ترین ابزار موجود در این لیست است که شاید با آن آشنایی داشته باشید.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

بهترین برنامه هوش مصنوعی ترجمه Bing Microsoft Translator

از طریق این ابزار هم می توانید متن و صدای خود را با کمک سرویس های ابری به 105 زبان از جمله فارسی ترجمه کنید.  مایکروسافت غول فناوری دیگری است که از طریق سرویس ابری ترجمه ماشینی Bing Microsoft Translator امکان ترجمه کردن با هوش مصنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده است. همینطور سرویس مترجم همزمان آن امکان ترجمه مکالمات و تصاویر را فراهم می کند.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

memoQ Translator PRO

برای استفاده از این ابزار باید اشتراک 620 یورویی آن را خریداری کنید. هرچند استفاده از memoQ رایگان نیست، اما یکی از بهترین ابزار های ترجمه با هوش مصنوعی محسوب می شود یادگیری و استفاده از آن هم حتی برای افراد مبتندی ساده و آسان است. Memoq ابزاری برای ترجمه است که توسط گروهی از مترجمان حرفه ای توسعه پیدا کرده است. این ابزار با ویژگی های پیشرفته و خلاقانه خود می تواند در زمینه وظایف مربوط به پردازش اطلاعات به کاربران کمک کند.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

Reverso Translation

Reverso یک ابزار هوش مصنوعی کاملاً رایگان برای ترجمه است که از 26 زبان از جمله فارسی پشتیبانی می کند. علاوه بر ترجمه، Reverso همینطور به کاربران در زمینه بهبود مهارت های زبانی و گسترش دانش واژگان خود کمک می کند. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

در واقع متن های ترجمه شده توسط آن همراه با مثال ها و توضیحاتی به کاربران ارائه می شود تا بر مهارت های نوشتاری، گفتاری و خواندن خود تسلط بیشتری پیدا کنند. درست مانند تمام ابزار هایی که در لیست بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی معرفی کردیم، کار کردن با Reverso هم بسیار رایگان است و فقط باید متن خود را تایپ کنید یا کلماتی را به زبان بیاورید تا ترجمه دلخواه خود را دریافت کنید.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

Smartling

این پلتفرم ترجمه را می توان با نرم افزار ها و ابزار های دیگر از جمله برنامه های ادوبی (مانند فتوشاپ)، Sketch و Figma ادغام کرد. Smartling یک سیستم مدیریت ترجمه است که برای ترجمه اسناد و وب سایت مناسب است.  Smartling یک ابزار هوش مصنوعی ترجمه رایگان نیست و با قیمت پایه 200 دلار می توان از آن استفاده کرد.

همینطور این امکان را در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا بتوانند وب سایت خود را ترجمه کنند و محتوا های خود را به زبان های مختلفی به روز کنند. در مجموع Smartling از جمله بهترین ابزار های ترجمه با هوش مصنوعی است که نظرات مثبتی از کاربران دریافت کرده است.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

Systran Translate PRO

Systran در صنعت ترجمه بیش از 40 سال تجربه دارد و رویکرد های مختلف آن توسط برخی از بزرگ ترین شرکت های جهان مانند گوگل، یاهو و ناسا ارائه می شود. ابزار Systran Translation که از بیش از 55 زبان جهان (از جمله فارسی) پشتیبانی می کند، یک نرم افزار ترجمه در لحظه است که به شرکت ها اجازه می دهد تا به راحتی با مشتریان و اعضای تیم ها ارتباط برقرار کند؛ بنابراین با وجود آن می توانید فرآیند تولید محتوا را در کانال های مختلف خود کنترل و مدیریت کنید. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

برای استفاده از هوش مصنوعی ترجمه Systran Translate PRO باید هزینه پرداخت کنید که قیمت پایه آن از 5.49 دلار آغاز می شود. با کمک ابزار Systran Translation می توانید اسناد، متون، تصاویر، صفحات وب و ایمیل های خود را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کنید. علاوه بر این، با رابط کاربری کاملاً بصری آن می توانید فایل ها یا پوشه های خود را تنها با چند کلیک ترجمه کنید. با این وجود اگر نیاز دارید تا برای مذاکرات تجاری بین المللی خود وب سایت یا اسنادی را ترجمه کنید، Systran می تواند یک گزینه عالی برای تمام نیاز های شما باشد.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

Crowdin

این پلتفرم ابزار های و گزینه های متنوعی را در دسترس شما قرار می دهد که فرآیند ترجمه را تا حد امکان آسان می کنند. اگر برای کسب و کار یا حرفه خود به دنبال ابزاری برای ترجمه با هوش مصنوعی هستید، Crowdin یک پلتفرم مدیریت ترجمه کامل است که می تواند انواع محتوا های خود را با کمک آن به زبان های دیگر ترجمه کنید. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

البته این ابزار کاملاً رایگان نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک خریداری کنید که قیمت آن از 40 دلار آغاز می شود. از جمله ویژگی هایی که Crowdin برای هر یک از اعضای تیم شما ارائه می کند می توان به امکان مدیریت وظایف، پردازش پرداخت و وظایف مشترک اشاره کرد؛ بنابراین این ابزار همینطور امکان ارتباط بهتر اعضای تیم را هم فراهم می کند.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

Amazon Translate

Amazon Translate یک سرویس ترجمه ماشینی است که برای ارائه ترجمه های با کیفیت بالا و سریع خود از یک مدل یادگیری عمیق استفاده می کند. تنها گوگل و مایکروسافت از جمله غول های فناوری نیستند که بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی را ارائه کرده اند و آمازون هم در این بازار قدم گذاشته است. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

آمازون ترنسلیت همینطور از قابلیت ترجمه خودکار ایمیل، چت، هلپ دسک و برنامه های رزرواسیون پشتیبانی می کند تا به این طریق قابلیت ارتباطات بین زبانی را فراهم کند. با این حال، آمازون هوش مصنوعی ترجمه خود را مانند گوگل و مایکروسافت به طور رایگان ارائه نکرده است و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید که در طرح های مختلفی ارائه شده است.

با استفاده از این ابزار می توانید محتوای خود را برای پلتفرم های مختلفی مانند اپلیکیشن، وبلاگ، وب سایت و موارد دیگر بومی سازی و متمرکز کنید. علاوه بر این از قالب های محتوای مختلفی مانند اسناد Word، صفحات گسترده اکسل و ارائه های پاورپوینت هم پشتیبانی می کند.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

TextUnited

این ابزار یک نمای کلی از متن ترجمه شده را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند روند پیشرفت خود را پیگیری کنند و از کنترل کیفیت ترجمه خود اطمینان پیدا کنند. TextUnited یک ابزار مدیریت ترجمه است که به مترجمان، مدیران و تصحیح کنندگان اجازه می دهد تا در قالب یک پلتفرم با یکدیگر کار کنند. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

برای استفاده از آن باید اشتراک تهیه کنید که ارزان ترین طرح آن با قیمت 70 دلار در ماه ارائه می شود. این ابزار با رابط کاربری ساده خود، فرآیند ترجمه را برای کاربران ساده می کند و با آن می توانید اسناد طولانی و کل وب سایت خود را ترجمه کنید.

بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

هوش مصنوعی ویرایش تصاویر

در کلاس های آموزش هوش مصنوعی شرکت کنید!

برای اطلاع از زمان و جزئیات برگزاری کلاس ها، روی مباحث مورد نظر کلیک کنید
بوت کمپ متخصص ماشین لرنینگ
بوت کمپ یادگیری عمیق و شبکه های عصبی
بوت کمپ پردازش زبان طبیعی
بوت کمپ متخصص یادگیری ماشین

آیا میخواهید دانش خود را در زمینه هوش مصنوعی گسترش دهید؟ آیا به دنبال یک کلاس آموزش آنلاین و حرفه ای در این حوزه هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، به هوش مصنوعی آن آکادمی 24 بپیوندید!

هوش مصنوعی آن آکادمی 24 یک مرجع برتر در آموزش آنلاین هوش مصنوعی است. با کمک اساتید مجرب و توانمند، ما به شما کلاس هایی با محتوای عالی و روزآمد ارائه می دهیم. هدف ما ارتقای دانش شما در زمینه هوش مصنوعی و افزایش توانایی های شما در این حوزه است. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

با شرکت در کلاس های آموزشی ما، شما به مهارت های اساسی هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، شبکه های عصبی، پردازش زبان طبیعی و بیشتر آشنا خواهید شد. این کلاس ها به صورت تئوری و عملی برگزار می شوند و شما را قادر می سازند تا مفاهیم را در پروژه های واقعی پیاده سازی کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد هوش مصنوعی آن آکادمی 24، ارائه محتوای آموزشی با رویکرد کاربردی است. ما به شما نه تنها مفاهیم تئوری را آموزش می دهیم، بلکه از طریق مطالعه موردی ها و پروژه های عملی نیز مهارت هایتان را تقویت می کنیم. بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه

همچنین، هوش مصنوعی آن آکادمی 24 فرصت های شغلی در زمینه هوش مصنوعی را نیز ارائه می دهد. با شرکت در کلاس های ما، شما می توانید دستاوردها و مهارت های خود را به صورت مستقیم به صنعت هوش مصنوعی ارائه کنید و فرصت های شغلی مناسب را ایجاد کنید. پس چه می گویید؟ آیا آماده هستید تا به راهی موفقیت در حوزه هوش مصنوعی تبدیل شوید؟ به هوش مصنوعی آن آکادمی 24 بپیوندید و با ما همراه شوید!

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

داستان من و آن آکادمی

داستان من و آن آکادمی

تدریس موثر و اثربخش، از مهم‌ترین مولفه‌های آموزشی می‌باشد که تاثیر زیادی بر موفقیت فراگیران دارد. نتایج تحقیقات مختلف، حاکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *