Search
Close this search box.

چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟ هوش مصنوعی چه فایده ای برای ما به دنبال خواهد داشت؟ در این مطلب از وب سایت معتبر آموزش و برگزاری کلاس های آنلاین هوش مصنوعی قصد داریم به مزیت های آموزش و یادگیری هوش مصنوعی بپردازیم. با ما همراه شوید! چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

منظور از هوش مصنوعی چیست؟

هدف اصلی انواع هوش مصنوعی بهبود کارایی و افزایش کاربردهای مختلف در حوزه هایی از جمله پزشکی، روباتیک، معماری سیستم های متکامل، مدیریت منابع و بسیاری دیگر می باشد. «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence) به توانایی سیستم های کامپیوتری اشاره دارد که می توانند وظایفی را انجام دهند که در ظاهر نیاز به هوش و تفکر انسانی دارند. این سیستم ها با کمک الگوریتم ها، مدل های ریاضی و داده های ورودی، تصمیم گیری ها و پردازش های پیچیده را انجام می دهند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

هوش مصنوعی در دو دسته جای می گیرد: چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

  1. هوش مصنوعی عام (Artificial General Intelligence یا AGI): AGI به هوش مصنوعی اشاره دارد که به مثل انسان ها، توانایی حل مسائل متنوع و عمومی را داشته باشد و از یادگیری مستمر برای تطابق با موقعیت های جدید استفاده کند. تا سال های اخیر، AGI هنوز به دست نیامده و بیشتر پروژه های AI به ساختن ANI محدود شده اند.
  2. هوش مصنوعی ضعیف یا باریک (Artificial Narrow Intelligence یا ANI): در این دسته، سیستم های AI تخصصی در یک حوزه خاص عمل می کنند. مثال هایی از ANI شامل سیستم های تشخیص تصاویر، مترجم های آنلاین و موتورهای جستجوی وب می باشند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

هوش مصنوعی چیست؟

چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟ مزایای یادگیری هوش مصنوعی چیست؟

یک فناوری انقلابی است که نحوه کار، زندگی و تعامل ما را تغییر می دهد.  هوش مصنوعی (AI) چیزی بیش از یک کلمه رایج می باشد.  با انفجار داده ها و نیاز به درک آن ها، تقاضا برای مهارت های AI به شدت افزایش می یابد؛ هیچ زمانی بهتر از اکنون برای شروع یادگیری این حوزه وجود ندارد، چون:

این حوزه به سرعت در حال رشد است! چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

براساس گزارش مشاغل مجمع جهانی اقتصاد، متخصصان AI و یادگیری ماشین در صدر فهرست مشاغل با رشد سریع در پنج سال آینده قرار دارند.  هوش مصنوعی آینده نیست، بلکه حال حاضر می باشد. تعداد مشاغل AI در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته می باشد.  از آنجا که صنایع به استفاده از فناوری های AI برای ساده سازی عملیات خود و تصمیم گیری بهتر ادامه می دهند، تقاضا برای متخصصان AI احتمالاً افزایش خواهد یافت.

از نظر فکری چالش برانگیز است! چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

متخصصان هوش مصنوعی به طور مداوم یاد می گیرند، با دانش روز سازگار می شوند و نوآوری می کنند. این رشته دائما در حال تکامل است، به این معنی که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری، مشکلی برای حل کردن یا سیستمی برای بهبود وجود دارد. این ماهیت پویا هوش مصنوعی را به یک حوزه هیجان انگیز برای کسانی تبدیل می کند که در چالش ها و یادگیری مداوم پیشرفت می کنند.

هوش مصنوعی فقط مربوط به شغل های پردرآمد و تقاضای قابل توجه بازار نیست؛ یک حوزه محرک فکری است که وعده می دهد شما را به روش های هیجان انگیز به چالش می کشد. این موضوع ساخت الگوریتم هایی برای حل مسئله های پیچیده، طراحی مدل هایی که هوش انسانی را شبیه سازی می کنند و به کارگیری خلاقانه این فناوری ها در سناریوهای مختلف دنیای واقعی را شامل می باشد.

شغلی پردرآمد است! چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

افزایش تقاضا برای مهارت های AI، به طور طبیعی، با جبران جذابی همراه می باشد. براساس داده های Glassdoor، از سال ظرفیت دریافت پاداش و تقسیم سود را هم دارد. مهندسان یادگیری ماشین و دانشمندان داده هم به طور مشابه با حقوق متوسط، ​به ترتیب، ۱۳۳،۱۱۱ و ۱۲۶،۸۸۸ دلار در سال حقوق خوبی دارند. این جبران مالی نشان دهنده ارزش و تأثیر مهارت های AI در بازار می باشد.

در کلاس های آموزش هوش مصنوعی شرکت کنید!

برای اطلاع از زمان و جزئیات برگزاری کلاس ها، روی مباحث مورد نظر کلیک کنید
بوت کمپ متخصص ماشین لرنینگ
بوت کمپ یادگیری عمیق و شبکه های عصبی
بوت کمپ پردازش زبان طبیعی
بوت کمپ متخصص یادگیری ماشین

دلایل دیگر برای این که چرا باید AI  را یاد بگیریم؟

  • منافع جامعه: هوش مصنوعی نه تنها برای بهداشت و سلامت بلکه برای کشاورزی هم استفاده میشود هم اکنون شاهد کاهش سطح آب های زیرزمینی هستیم و کشاورزان هر روز با یک چالش جدی روبه را میشوند. هوش مصنوعی هایی طراحی شده است که  به کشاورزان اطلاعات زیادی در مورد خاک، آب وهوا و … میدهند، همچنین به آنها کمک میکنند تا رشد نامنظم گیاه را ردیابی کنند. این  کار به آنها کمک میکند تا بازدهی بیشتری از محصول کاشته شده خود کسب کنند. در عین حال بعضی از دولت ها در حال اجرا هوش مصنوعی برای ساخت شهر های هوشمند می باشند که به آنها در برنامه ریزی زیست محیطی، پیشگیری از جرم ها و مدیریت بهتر جامعه کمک می کند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟
  • افزایش تجربه برای مصرف کنندگان: باید بدانید که هوش مصنوعی یک برنامه یا دستگاه جداگانه نیست بلکه اطلاعات و ویژگی ها را به محصولاتی که ما به طور منظم در زندگی خود استفاده میکنیم اضافه میکند. در واقع ترکیبی از انواع فناوری ها است که استفاده کردن از آنها تجربه کاربری را بالا میبرد. مثل چت بات ها و دستیار گوگل.
  •  بهبود دقت: هوش مصنوعی در کنار هوش انسانی میتواند تجزیه تحلیل قوی و پیش بینی را بهبود ببخشد، برای بهبود کیفیت اثربخشی و خلاقیت کارکنان در تصمیمات را تقویت میکند.
  •    پیشنهادات هوشمندانه: از آنجا که ماشین ها متفاوت تر از انسان ها فکر میکنند میتوانند نقاط قوت و نقاط ضعف بازار را بهتر و سریع تر شناسایی کنند. کسب و کارهای جدید را با سطح سرعت و کیفیتی که قبلا خیلی کمتر بود یا امکان پذیر نبود شناسایی و انجام دهند.
  •   حرفه ای بودن: توسعه هوش مصنوعی در دو دسته برنامه نویسی و مهندسی امکان پذیر باشد البته باید گفت که هوش مصنوعی  در واقع وابسته به این دو رشته نیست. به عنوان مثال برای تولید ابزار برای بهداشت و سلامت نیازمند رشته های مربوط به آن هستیم تا بتوانیم ابزار را به درستی پیاده سازی کنیم(میتوان از افراد متخصص در آن حوزه کمک گرفت). در حال حاضر شما میتوانید به عنوان یک مهندس یادگیری ماشین، داده کاوی، توسعه هوش کسب و کار، مهندس تحقیق و … کار کنید. هوش مصنوعی به طور متوسط 15 تا 20 درصد مشاغل را در اکثر شرکت ها تشکیل میدهد. هوش مصنوعی برای هر صنعتی قابل استفاده است و محدود به یک شغل خاص یا یک فرد خاص نیست و این شگفت انگیزی آن را بیشتر میکند.
  • افزایش شانس شغلی: یادگیری مهارت های جدید میتواند قابلیت استخدام شمارا افزایش دهد.
  •   تغییر چهره بشریت: همه به این موضوع فکر میکنیم که قرار است به زودی هوش مصنوعی جای بعضی از مشاغل را بگیرد ولی زمینه های شغلی زیادی را در زمینه های مرتبط ایجاد میکند برای همین باید دراین حلقه بمانید و از آن خارج نشوید و در مورد هوش مصنوعی اطلاعاتی داشته باشید.
  •   بحران ها را مدیریت میکند: هنگامی که یک فاجعه رخ میدهد در یک منطقه اغلب مردم به رسانه های اجتماعی مراجعه میکنند و جدا از کمک هایی که از سازمانهای دولتی دریافت می کنند به کمک همنوعان خود نیاز دارند. بسیار شاهد آن بوده ایم که از بلایا، فیلم هایی ضبط می کنند و آنها را در رسانه ها به اشتراک میگذارند این سیستم عامل ها دارای برنامه های هوش مصنوعی می باشند که به عنوان یک حامل در انتشار اخبار در مورد این بلایای طبیعی عمل میکنند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟
  • آینده: انسان ها باهوش تر میشوند و در نتیجه تکنولوژی هم بهتر خواهد شد. اینکه درک مناسبی از این صنعت داشته باشید مهم است اما مهمتر از همه چگونگی اجرای آن در صنعت و نقش شغلی می باشد. آنچه که شما از یک هفته تا هفته دیگر یاد میگرید میتواند متفاوت باشد زیرا هوش مصنوعی دائم در حال پیشرفت و تغییر می باشد.

هوش مصنوعی شامل چیست؟

هوش مصنوعی (AI) شامل مجموعه گسترده از تکنیک ها، مدل ها و الگوریتم های کامپیوتری است که سیستم های کامپیوتری را قادر می سازد تا وظایفی را انجام دهند که به نظر ممکن می آید که نیاز به هوش و تفکر انسانی داشته باشند. در کل Artificial Intelligence شامل موارد زیر می شود:

  • رباتیک (Robotics): ربات ها و سیستم های هوش مصنوعی برای انجام وظایف مختلفی از جمله تولید، حمل و نقل و پزشکی استفاده می شوند.
  • منطق فازی (Fuzzy Logic): این مفهوم به سیستم هایی اشاره دارد که می توانند با کمک مفاهیمی مثل نسبتاً بزرگ یا نسبتاً کم تصمیم گیری کنند.
  • تولید متن و تصویر: سیستم های AI می توانند متون و تصاویر ت ولید کنند که در تولید محتوا و هنر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال ربات ChatGpt و یا گوگل بارد از این دسته ابزارهای هوش مصنوعی می باشند،
  • هوش مصنوعی قدرتمند (AGI): این مفهوم به هدف ساخت سیستم های هوش مصنوعیی اشاره دارد که به مثل انسان ها توانایی عمومی در تفکر و یادگیری را داشته باشند.
  • یادگیری ماشینی (Machine Learning): سیستم های AI به توانایی یادگیری از داده ها و تطبیق با الگوها و تغییرات در داده ها توسط خود می پردازند.
  • شبکه های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Networks): این ساختارها مدل های محاسباتی از سیستم های عصبی انسانی می باشند و در بسیاری از وظایف مثل تصویربرداری کامپیوتری و پردازش زبان طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing): این حوزه به تفکیک و تحلیل متن و گفتار انسانی توسط سیستم های کامپیوتری می پردازد و در کاربردهایی مثل ترجمه ماشینی و تحلیل احساسات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بینایی ماشین (Computer Vision): این فناوری به کامپیوترها اجازه می دهد تا تصاویر و ویدیوها را تحلیل کرده و اطلاعاتی از آنها استخراج کنند که در روباتیک، خودروهای هوش مصنوعی و تشخیص الگو مورد استفاده قرار می گیرد.

هوش مصنوعی در حال توسعه و پیشرفت مستمر است و کاربردهای هوش مصنوعی را میتوان در صنایع و زمینه های مختلف از جمله پزشکی، اتوماسیون صنعتی، خودروهای هوش مصنوعی، امور مالی و … مشاهده کرد.

هوش مىصنوعی در کامپیوتر چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

هوش مصنوعی (AI) در کامپیوتر به استفاده از تکنولوژی ها و الگوریتم های کامپیوتری برای توسعه سیستم ها و برنامه هایی اشاره دارد که توانایی انجام وظایف مشابه با عملکرد انسان را دارند. این سیستم ها معمولاً با کمک یادگیری ماشینی و داده های ورودی بهبود می یابند و به تفکر مصنوعی، تصمیم گیری های مبتنی بر داده و پردازش داده های پیچیده می پردازند.

فرصت های شغلی دوره هوش مصنوعی

اهمیت یادگیری هوش مصنوعی

توسعه هوش مصنوعی در دو دسته برنامه ریزی و مهندسی امکان پذیر می باشد. هماهنگی مناسب بین این دو منجر به تولید محصولات دارای هوش مصنوعی مثل فناوری های تشخیص گفتار می شود. دستمزد متوسط یک متخصص هوش مصنوعی در ایالات متحده آمریکا بین 100000 تا 150،000 دلار، در حالی که 14 – 15 لاک در هند می باشد. شما می توانید به عنوان مهندس یادگیری ماشین(Machine Learning Engineer) ، دانشمند داده(Data Scientist) ، توسعه دهنده هوش تجاری ، مهندس تحقیقات و … کار کنید. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

آمازون ، مایکروسافت ، گوگل ، نوکیا فقط چند شرکت می باشند که استعدادهای هوش مصنوعی را استخدام می کنند. مشاغل هوش مصنوعی به طور متوسط 15-20٪ از مشاغل اکثر شرکت ها را تشکیل می دهند. همچنین آنها می گویند هوش مصنوعی قرار است جایگزین 40 درصد شغلهای یقه آبی و یقه سفید شود و همچنین فرصتهای متعددی را در حدود 133 میلیون شغل جدید در همه بخشها ایجاد می کند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

هوش مصنوعی فقط به رایانه و صنایع وابسته به فضا محدود نمی شود ، بلکه در صنایعی که مستقیماً با یک انسان عادی مرتبط می باشند مثل مراقبت های بهداشتی و سلامت ، اتومبیل و حتی در بخش های مربوط به امور بانکی و دارایی هم نقش بسزایی دارد. در هر صنعتی قابل استفاده است و می تواند نتایج شگفت انگیزی ارائه دهد.

بیایید برای مثال PathAI را در نظر بگیریم ، این یک فناوری است که به پاتولوژیست ها در کاهش میزان خطا در تشخیص سرطان کمک می کند. این واقعیت که روزی شاید یک روبات بیماری های انسان را تشخیص دهد، چقدر جذاب و جالب می باشد. یا دستگاهی که بتواند بیماری ها یا دردهای مزمن ما را تشخیص دهد. هوش مصنوعی دقیقاً روی آن کار می کند. همانطور که گفتیم سومین دلیل یادگیری هوش مصنوعی، مهارت قرن است ، بیایید آن را با جزئیات بخوانیم. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

اینکه روزی ، هوش مصنوعی جای بسیاری از مشاغل را می گیرد، غیر قابل انکار است و همچنین فرصت های شغلی زیاد و مختلفی را در زمینه های مرتبط ایجاد خواهد کرد. پس برای اینکه از غافله عقب نمانید ، همه باید حداقل اطلاعاتی در مورد AI و آموزش هوش مصنوعی داشته باشید.

از آنجا که هوش مصنوعی به طور کامل چهره انسان را تغییر می دهد ، باور کنید که شما هم می خواهید بخشی از این تحول بزرگ باشید. بسیاری از افراد هوش مصنوعی و آموزش آن را مهارت قرن می دانند ، زیرا هیچ محدودیتی در کاربردهای همیشه در حال ظهور و بروز آن وجود ندارد. پس آموزش هوش مصنوعی را همین حالا شروع کنید و مهارت قرن را فرا بگیرید.

انسان ها هر روز بیش از 2.5 کوئینتلیون بایت داده(data) تولید می کنند. یک کوینتیلیون ، به عبارت ساده ، 18 ^ 10 می باشد. و به طرز شگفت آور ، ما ماشین ها و سیستم های مجهز به هوش مصنوعی داریم که قادر به کنترل این داده های بزرگ می باشند.

اطلاعات مربوط به کارتهای AADHAR مربوط به شهروندان هند می تواند نمونه ای از داده های کلان باشد. پست هایی که ما در فیس بوک و یا شبکه های اجتماعی like, view, shareمی کنیم یا در مورد آنها نظر می دهیم هم نمونه ای از داده های بزرگ می باشد. هوش مصنوعی این برنامه ها را قادر ساخته است تا روند موجود در این داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و مطابق آن عمل کنند.

سیری ، دستیار صوتی اپل

سیری ، دستیار صوتی اپل است که به صورت خاص برای کاربران آیفون و آیپد طراحی شده که اولین بار در سال 2011 به آیفون 4S اضافه شد. از آن زمان به بعد ، اپل، Siri را در هر گوشی هوشمندی که روانه بازار کرده ، اضافه می کند.

نرم افزار Farmlogs

Farmlogs نرم افزاری است که با ارائه اطلاعاتی در مورد آب و هوا ، مزارع و خاک ، کار کشاورزان را ساده می کند. همچنین به آنها کمک می کند تا رشد نامنظم و بی رویه گیاهان را ردیابی کنند. که به آنها برای دستیابی به سود بهتر کمک می کند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

در عین حال، بعضی از دولت ها در ساخت شهر های هوشمند، از هوش مصنوعی استفاده می کنند که به آنها در بهبود و پیشرفت برنامه ریزی های شهری و محیطی ، پیشگیری از جرم و جنایت و همچنین مدیریت بهتر منابع کمک می کند.

هوش مصنوعی فناوری نیست که به یک برنامه یا دستگاه جداگانه نیاز داشته باشد. بلکه افزودن هوش مصنوعی به محصولی است که به طور منظم و روزانه در زندگی خود از آن در حال استفاده هستیم.

ترکیبی از انواع مختلف فناوری های هوش مصنوعی مثل ربات های چت ، اتوماسیون ، دستیارهای مجازی مثل Google assistant  می تواند با افزودن چندین ویژگی مفید به یک محصول موجود ، به بهبود و کاربری آسان کمک کند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

مدت زمان یادگیری هوش مصنوعی
نقشه راه یادگیری هوش مصنوعی
چرا هوش مصنوعی خطرناک است چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟
مراحل یادگیری هوش مصنوعی
هوش مصنوعی چیست
سایت هوش مصنوعی
سایت هوش مصنوعی برنامه ریزی
چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنیم

هوش مصنوعی و فرصت های تجاری

حالا که با مزایای اصلی یادگیری هوش مصنوعی آشنا شدیم، آیا می توان از هوش مصنوعی ai برای ایجاد فرصت تجاری و بهبود آن استفاده کرد؟ در یک کلام می توان گفت بله! شما می توانید به راحتی با هوش مصنوعی کسب و کار تجاری خود را هم گسترش دهید. اما چطوری؟ در ادامه خواهم گفت. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

هوش مصنوعی در زمینه های مختلفی از جمله پزشکی، صنعت، حمل و نقل، امنیت، بازی های رایانه ای، تجارت الکترونیک و خانه هوشمند استفاده می شود. از طرفی هوش مصنوعی کارایی و اثربخشی این صنایع را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده می باشد.

استفاده از هوش مصنوعی می تواند فرصت های تجاری جدیدی ایجاد کند و فرصت های موجود را بهبود بخشد. در اینجا چند راه برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرصت های تجاری و ایجاد فرصت های جدید آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل داده ها

با کمک الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، می توان داده های بزرگ را تجزیه و تحلیل کرد و اطلاعات مفید را استخراج کرد. این اطلاعات می تواند به شرکت ها کمک کند تا روندها، الگوها و رفتار مشتری را بهتر درک کنند و بر اساس آنها تصمیم بگیرند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

  • خدمات مشتری هوشمند

سیستم های هوشمند خدمات مشتری را می توان با کمک هوش مصنوعی ایجاد کرد. از طریق چت بات ها و سیستم های تشخیص صدا، کاربران می توانند به سؤالات خود پاسخ دهند و درخواست خود را ارائه دهند. این موجب بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینه های ارتباطی برای شرکت ها می شود.

  • پیش بینی و تحلیل بازار

با کمک هوش مصنوعی می توان فرایندهای خسته کننده و تکراری را خودکار و بهینه کرد. به عنوان مثال، اتوماسیون امور مالی، موجودی و مدیریت زنجیره تأمین می تواند به شرکت ها در صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین بهبود کیفیت خدمات کمک کند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

چالش ها و ملاحظات اخلاقی

استفاده از هوش مصنوعی در جنبه های اخلاقی بحث هایی را به همراه دارد. به عنوان مثال بحث حفظ حریم خصوصی و امنیت یکی از الزامات در استفاده از هوش مصنوعی می باشد. همچنین تاثیر هوش مصنوعی بر تصمیم گیری اخلاقی مورد بحث قرار گرفته می باشد.

یادگیری هوش مصنوعی به شیوه ای مسئولانه و اخلاقی بسیار مهم است زیرا از بعضی چالش ها و اثرات ناخواسته ای که می تواند در استفاده از هوش مصنوعی رخ دهد جلوگیری می کند. در زیر بعضی از ملاحظات اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی را توضیح می دهیم: چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

تبعیض

هوش مصنوعی می تواند مشکل تبعیض داشته باشد. به عنوان مثال، در فرایندهای استخدام خودکار، الگوریتم های هوش مصنوعی امکان دارد بین نژادها و گروه های خاصی به دلیل ویژگی های ناعادلانه خاص تبعیض قائل شوند. پس مهم است که در طراحی و استفاده از هوش مصنوعی از تبعیض پرهیز شود و در عوض از منابع متعدد و متنوع برای الگوریتم های آموزشی استفاده شود.

تأثیر بر مشاغل

هوش مصنوعی امکان دارد تأثیرات قابل توجهی بر بعضی مشاغل و نیروی کار داشته باشد. بعضی از کارهای تکراری و معمول در مشاغل امکان دارد توسط هوش مصنوعی خودکار شوند و این مشکل امکان دارد منجر به از دست دادن مشاغل و تغییرات در ساختار نیروی کار شود. پس، در نظر گرفتن برنامه های آموزشی و بازآموزی مناسب برای افراد به منظور حفظ تعامل موثر بین هوش مصنوعی و انسان و فرصت های شغلی مهم می باشد. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

حریم خصوصی

هوش مصنوعی به ما این امکان را می دهد که حجم وسیعی از اطلاعات افراد را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنیم. اما در طراحی سیستم های هوش مصنوعی باید حفظ حریم خصوصی افراد را در نظر گرفت و از سوء استفاده از اطلاعات شخصی خودداری کرد.

ورود به بازار کار هوش مصنوعی

آیا هنوز هم در مورد اینکه چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیرید شک دارید؟

هنگامی که منطقه یا ایالتی دچار یک فاجعه طبیعی می شود، اغلب اوقات افراد ساکن در آن ، به غیر از کمکی که از سازمان های دولتی دریافت می کنند ، از طریق شبکه های اجتماعی هم از مردم درخواست کمک می کنند. چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

خیلی اوقات ، قربانیان چنین بلاهایی فیلم ضبط می کنند و آنها را در سیستم شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر به اشتراک می گذارند. این پلتفرم ها دارای برنامه های مجهز به هوش مصنوعی می باشند که به انتشار اخبار مربوط به این حوادث کمک می کنند. در جریان سیل اخیر در ایالت های جنوبی هند ، (ماهاراشترا ، کرالا ، ادیشا و …) ، مردم با ارسال و اشتراک فیلم ها در شبکه های اجتماعی درخواست کمک می کردند.

NDRF (نیروی ملی برای پاسخگویی به بلایای طبیعی) و CDRF (صندوق مقاومت در برابر بلایای جامعه) برای نجات افراد گرفتار در این مناطق مستقر شدند.

NDRF یک نیروی تخصصی است که تحت قانون مدیریت فاجعه هند در سال 2005، با هدف پاسخگویی و واکنش به بلایای طبیعی تشکیل شد.

CDRF شبکه ای متشکل از 170 سازمان غیردولتی(NGO) در هند است که شامل مردم ساکن در مناطق مستعد بروز فاجعه می باشند که می توانند خطرات را شناسایی کرده و برنامه های خود و منابع مالی را جدا از کمک های دولت ارائه دهند.

بسیاری از افرادی که در مناطق امن زندگی می کردند هم از طریق همین شبکه های اجتماعی با ارسال موارد مورد نیاز از جمله بسته های غذایی ، لباس و وسایل خانه و … به این افراد کمک کردند. این به ما نشان می دهدکه در صورت استفاده صحیح از این قابلیت یعنی شبکه های اجتماعی دارای هوش مصنوعی چگونه می تواند تبدیل به یک مزیت برای کمک به نیازمندان و مصیبت زدگان شود.

هوش مصنوعی نه تنها در مراقبت های بهداشتی و مدیریت بلایا و حوادث بلکه در کشاورزی هم مورد استفاده قرار می گیرد. ما از این واقعیت آگاه هستیم که کشاورزی در دنیای امروز بسیار دشوار می باشد. با کاهش سطح آب های زیرزمینی و افزایش رقابت برای منابع طبیعی ، کشاورزان هر روز با یک چالش جدید روبرو می باشند.

چرا باید هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

داستان من و آن آکادمی

داستان من و آن آکادمی

تدریس موثر و اثربخش، از مهم‌ترین مولفه‌های آموزشی می‌باشد که تاثیر زیادی بر موفقیت فراگیران دارد. نتایج تحقیقات مختلف، حاکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *