Search
Close this search box.
مزایای داشتن وب سایت

داشتن یک وب‌سایت برای یک کسب و کار، مثل داشتن یک کاتالوگ تبلیغاتی اما با مزایای بیش‌تری نسبت به آن می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید یک کاتالوگ می‌تواند شامل تصاویر و متون برای معرفی کالا و خدمات باشد. اما یک سایت می‌تواند علاوه بر متن و تصویر از محتواهای جذاب‌تری همچون فیلم، پادکست و حتی انیمیشن در این زمینه استفاده نماید. بنابراین امکان اطلاع‌رسانی جامع با محتوایی جذاب‌تر را برای صاحبان کسب‌وکارهای مختلف فراهم خواهد آورد. امروزه، شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که راغب به استفاده از وب‌سایت برای کسب و کار خودشان هستند یا اینکه فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده‌ی درآمد آن‌ها از همین راه است. با این حساب می‌توان گفت که داشتن یک سایت خوب، به منزله‌ی داشتن یک تجارت مطمئن و پرسود می‌باشد. با ادامه‌ی این مقاله از سایت آموزشی آن آکادمی همراه باشید تا با مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها بیش‌تر آشنا شوید.

۱. اقتصادی بودن، از مهم‌ترین مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها

معرفی کسب و کار به شیوه‌ی سنتی (تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، بیلبورد، چاپ کاتالوگ و …)، مستلزم صرف هزینه‌های متعدد و زیادی است که سرمایه‌گذاری بالایی را می‌طلبد. اما از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها این است که هنگام راه‌اندازی وب‌سایت، عمده‌ی هزینه‌ای که باید در نظر داشته باشید، بابت طراحی و نگهداری آن است. بنابراین اگر طالب وارد کردن کسب و کار خود به فضای اینترنت باشید، لازم نیست هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه به خودتان راه دهید. هزینه‌هایی که برای هاست و دامنه پرداخت می‌کنید، چندان بالا نیست و می‌توانید سالانه برای تمدید آن‌ها نیز اقدام کنید. علاوه بر این، هر زمان که مایل باشید می‌توانید سایت خود را بدون هیچ هزینه‌ی جانبی ویرایش کنید. با کمی تلاش برای تولید محتوای جذاب و کاربرپسند می‌توانید به افزایش ترافیک سایت خود کمک کرده و با کسب جایگاه قابل قبول در نتایج جستجوی گوگل، بر تعداد مخاطبانتان بیافزایید. 

?? برای کسب و کارتان یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای نیاز دارید؟ با شرکت در دوره تخصصی آموزش طراحی وب و اپلیکیشن اندرویدی آن آکادمی اقدام به طراحی یک سایت فوق‌العاده برای خودتان نمایید.

۲. نمایش تمام محصولات و خدمات

نمایش تمام محصولات و خدمات
نمایش تمام محصولات و خدمات

یکی دیگر از مزایای داشتن وب سایت این است که به‌راحتی می‌توان در آن تمام محصولات و خدمات را به نمایش گذاشت. خب همان‌طور که می‌دانید در بازاریابی سنتی بر خلاف بازاریابی مدرن، امکان نمایش تمام محصولات و خدمات به‌صورت مجزا به مشتریان وجود ندارد و برای این کار به فضای خیلی بزرگی نیاز است. اما شما می‌توانید وب‌سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در آن تمامی خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید را به‌طور کامل به مخاطبان معرفی کرده و مدام آن‌ها را به‌روزرسانی نمایید. روزانه میلیون‌ها کاربر با مراجعه‌ی آنلاین به سایت شما محصولاتتان را دیده و با استفاده از محتوایی که بارگذاری کرده‌اید، اطلاعات لازم را درباره‌ی محصولی که می‌خواهند به دست آورند و خرید خود را انجام دهند. بنابراین داشتن یک وب‌سایت خوب و جامع این فرصت را به شما خواهد داد تا هرآنچه را که از خودتان می‌خواهید، به مشتریان نشان دهید.

۳. برقراری ارتباط نامحدود با مشتریان

برقراری ارتباط نامحدود با مشتریان از دیگر مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها می‌باشد. با وجود یک وب‌سایت تجاری، دیگر محدود به یک شهر، استان و یا حتی کشور نیستید. شما می‌توانید با مخاطبانتان خارج از مرزهای جغرافیای ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدماتتان را به آن‌ها معرفی نمایید. با داشتن یک سایت چندزبانه، خیلی راحت می‌توانید تجارت خود را گسترش داده و آن را به بیرون از مرزها ببرید! امروزه تقریباً هیچکس نمی‌تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی‌که وب‌سایتی ندارد. وب‌سایت همچنین اطلاعات و محصولات یا خدمات شرکت شما را در تمامی ساعات شبانه‌روز، حتی روزهای تعطیل به راحتی در اختیار کاربران و مشتریان قرار خواهد داد. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند هر زمان که مایل بودند از شما خرید نمایند و در اولین زمان اداری محصول مورد نظرشان را دریافت نمایند.

۴. بازاریابی اینترنتی، از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها

بازاریابی اینترنتی، از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها
بازاریابی اینترنتی، از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها

از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها همچنین می‌توان به بازاریابی آنلاین اشاره کرد که با تمرکز بر روی تکنیک‌ها و اصول خاص در این زمینه می‌توانید به هرچه بیش‌تر دیده شدن برندتان کمک نمایید. داشتن سایت به منزله‌ی داشتن یک مجموعه‌ی تبلیغاتی بزرگ برای محصولاتتان می‌باشد. با طراحی یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای، صاحبان و مدیران کسب و کارهای مختلف وارد عرصه‌ی تجارت الکترونیک خواهند شد و امکان استفاده از روش‌های مختلف در تجارت الکترونیک برای فروش محصولات آن‌ها فراهم خواهد شد. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر و تبلیغات کلیکی اشاره کرد. دقت داشته باشید که با کمک همین تبلیغات در مدت‌ زمان کوتاهی فروش شما چندین برابر خواهد شد و مخاطبان بیش‌تری را به خود جذب خواهید کرد.

?? شما هم می‌توانید همین حالا با شرکت در دوره آنلاین آموزش طراحی وب و اپلیکیشن اندرویدی، شروع به ساخت وب‌سایت و اپلیکیشن شخصی کرده و کسب و کارتان را آنلاین نمایید.

۵. دریافت بازخوردهای بیش‌تر

از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها این است که به کمک آن می‌توانید نظرات و پیشنهادات مشتریانی که به آن‌ها خدمات ارائه دادید را دریافت کنید و از این طریق با سلایق و خواسته‌های آن‌ها بیش‌تر آشنا شوید. مشتری برای برقراری ارتباط با شما نیازی به حضور فیزیکی ندارد و به همین دلیل می‌تواند خیلی راحت و بدون هیچگونه محدودیتی پیام خود را به شما انتقال دهد. بازخورد مشتریان و نظرسنجی منظم از آن‌ها اطلاعات عینی خوبی برای شما فراهم می‌کند و کمک می‌کند که نبض کار را به دست گیرید. شما همچنین می‌توانید نقطه نظرات واقعی و احساس خریداران نسبت به محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید را جمع‌آوری نمایید و تصمیمات تجاری بهتری بگیرید. این امر به بهتر شدن محصول یا سرویس شما کمک خواهد کرد و به ‌این ترتیب از رقبایتان پیشی خواهید گرفت.

۶. افزایش اعتبار، از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها

افزایش اعتبار، از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها
افزایش اعتبار، از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها

داشتن یک وب‌سایت خوب و جامع به شما کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را در دنیای اینترنت به هزاران مشتری معرفی کنید و با این کار شهرت و اعتبار وب‌سایت خود و کسب و کارتان را افزایش خواهید داد. به‌گونه ای که اعتبار تجاری کسب و کار شما آنقدر بالا خواهد رفت که به یک برند شناخته شده در سطوح گسترده‌ای از جامعه تبدیل شوید. هر تجارتی که برای خودش یک وب‌سایت خوب و اصولی طراحی کرده و مجوزهای قانونی و درگاه پرداخت مستقیم به بانک دارد، قطعاً مورد اعتماد خیلی‌ها خواهد بود. در کل، در میان رسانه‌های آنلاین، وب‌سایت به‌عنوان رسانه‌ی مادر محسوب می‌شود و اعتبار بیش‌تری نسبت به آن‌ها برای کسب و کار شما فراهم خواهد آورد.

سخن آخر

در این مقاله از آکادمی آموزش آنلاین آن آکادمی راجع به مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها صحبت کردیم و گفتیم که هدف اصلی بیزینس‌ها از طراحی وب‌سایت این است که دسترسی کاربران و مخاطبان به آن‌ها راحت‌تر شود. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و به‌روزرسانی و رسیدگی به آن‌ها نیز از جمله عوامل بسیار مهم در این زمینه به‌حساب می‌آیند. پس تمام تمرکز و فعالیت خود را برای راه‌اندازی و توسعه‌ی وب‌سایت به‌گونه‌ای تنظیم نمایید که بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحه‌ی نخست گوگل به‌دست آورید و هر روز برای به‌روزرسانی وب‌سایت خود و ثبت خدمات و اطلاعات جدید و مدرن در تکاپو بوده و به دانش از هیچ تلاشی برای افزایش آگاهی در این زمینه فروگذاری نکنید.

آن آکادمی، یک آکادمی آنلاین با تمرکز بر آموزش‌های تخصصی، کاربردی و ویژه می‌باشد و در پی آن است تا با فراهم آوردن بستری برای فعالان حوزه‌های مختلف، موجب رشد و پیشرفت سریع آن‌ها شود.

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

داستان من و آن آکادمی

داستان من و آن آکادمی

تدریس موثر و اثربخش، از مهم‌ترین مولفه‌های آموزشی می‌باشد که تاثیر زیادی بر موفقیت فراگیران دارد. نتایج تحقیقات مختلف، حاکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *